Atenció al públic

Dl - Dv 08:45 - 11:00
Dl - Dm 17:00 - 18:00

C/ Dos de Maig, 249

08013 Barcelona

93 246 32 00

vedruna
immaculadabcn@vedruna.cat

Educació primària

AVANÇANT EN EL PROCÉS D'APRENENTATGE

(DE 6 A 12 ANYS)

Protagonistes del seu creixement

Els ambients d’ aprenentatge complementen el nostre projecte de desenvolupament de les capacitats i les competències i la personalització de l’aprenentatge. Mitjançant aquests ambients volem ajudar els nostres nens i nenes a créixer en la reflexió, l’autoconeixement, l’autogestió i la responsabilitat. És a dir, volem ensenyar-los a aprendre a aprendre i a aconseguir una millora contínua que els permeti avançar en el seu creixement personal i acadèmic.

Ells són els protagonistes. Per tant, la motivació i l’ interès són la clau. Els mestres som els acompanyants d’ aquest procés. La nostra tasca consisteix en fer una bona orientació i un bon seguiment tutorial, organitzar i afavorir el coneixement.

Els ambients d’aprenentatge són ambients dissenyats per tal que els nens i nenes, juguin, inventin, crein i experimentin lliurement, individualment o en grup, a partir de l’oferta
d’activitats planificades, suggeriments i materials que desperten la seva curiositat i l’interès per interactuar-hi.. Els nostres ambients són vius i van creixent amb les aportacions d’alumnes i mestres.

Entenem la Pissarra Digital Interactiva (PDI) com una eina afavoridora de l’aprenentatge. Ens permeten activitats interactives, participatives i motivadores, que faciliten la motivació de l’alumne i per tant l’assoliment dels aprenentatges.

Totes les aules estan dotades de Pissarra Digital Interactiva. El professorat s’ha format per poder-ne fer un ús apropiat i enriquidor.

A partir de parvulari i fins a sisè de Primària s’estableixen parelles d’estudiants de diferents nivells que, a part d’ajudar a crear vincles emocionals entre els alumnes de diferents edats, afavoreixen l’aprenentatge de la lectoescriptura.

Hem introduït el treball de Robòtica a les aules de Primària, amb la voluntat d’obrir un nou camí d’aprenentatge, afavoridor de l’estructuració del pensament,i amb un gran grau de motivació per part dels alumnes.

Al llarg de l’etapa participem en diversos projectes telemàtics, referits a diverses disciplines, on els alumnes desenvolupen diverses competències. Aquests projectes afavoreixen l’ús de les TIC i la interacció entre estudiants de diferents centres.

En la nostra voluntat d’incrementar la presència de l’anglès a les aules, disposem d’un auxiliar de conversa nadiu, que treballa l’expresisó oral en anglès amb grups reduïts d’alumnes. Així mateix es treballen altres disciplines (matemàtiques, i expressió) en anglès a les hores complementàries dedicades a Storytelling i Math Games.

Des de l’inici de l’etapa introduïm el treball cooperatiu com a metodologia de treball a l’aula. Iniciant-lo amb petites activitats cooperatives puntuals i arribant a treballar projectes cooperatius complexos de més llarg recorregut.

Juntament amb totes les escoles Vedruna de Catalunya estem treballant amb el Projecte Google Apps for education. Aquest projecte posa a disposició de l’educació un seguit d’aplicacions per afavorir l’aprenentatge, amb metodologies col·laboratives i dins un entorn digital segur.

Treball de projectes musicals participatius que permeten als alumnes posar en joc la seva creativitat i la seva competència musical. Aquests treballs es concreten en concerts i cantates que s’ofereixen a les famílies i a entitats del barri.

Vols veure el que fan les/els alumnes de primària de Vedruna Immaculada? Accedeix al blog d’activitats!

PER MÉS INFORMACIÓ, CONTACTA AMB NOSALTRES

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l’escola.